Sort by
Sort by

Iniciativa per tractar la desnutrició infantil

Identificar les necessitats nutricionals és el primer pas per a satisfer-les
Iniciativa per tractar la desnutrició infantil
Animar els petits a menjar més verdures i fruites, assegurant-nos que els seus àpats siguin el més nutritius possible i que incloguin una varietat més gran de fonts de proteïnes: aquestes premisses se situen al centre de Nestlé for Healthier Kids, una iniciativa de tot el Grup Nestlé destinada a tractar la desnutrició.

Amb Nestlé for Healthier Kids, el nostre objectiu és ajudar els pares i mares de tot el món a criar nens més saludables:

El nostre propòsit és ajudar 50 milions de nens i nenes abans del 2030 a través de la innovació en productes i consells pràctics.

Aquesta iniciativa mundial del Grup sorgeix en moments en què la desnutrició continua augmentant en prevalença a tot el món. La desnutrició, incloses les mancances de micronutrients, continua sent un dels principals factors de risc de malaltia i mortalitat infantil en molts països emergents. El sobrepès i l'obesitat continuen guanyant terreny, amb més de 340 milions de nens i adolescents afectats a tot el món, segons l'Organització Mundial de la Salut, una xifra alarmant si es té en compte que el sobrepès amplia el risc de desenvolupar diabetis, malalties cardíaques i pressió arterial alta.

La investigació, la nostra millor aliada

Abordar la desnutrició és una tasca complexa que requereix un enfocament holístic que vagi més enllà de la nutrició. Tot i que els patrons d'alimentació són clarament importants, hi ha molts altres factors en joc, com l'exercici i els hàbits de comportament, però també la genètica i fins i tot factors socioeconòmics.

A Nestlé, ens centrem a millorar els hàbits d'alimentació a través de la innovació de productes i consells pràctics sobre alimentació, aprofitant la nostra sòlida experiència en aquest camp. Invertim molt en recerca per generar coneixements sobre els hàbits d'alimentació i d'estil de vida dels infants a diferents parts del món, un procés al qual ens referim com a "panorama nutricional".

Les nostres troballes destaquen una àmplia gamma de deficiències nutricionals i revelen que poden diferir molt segons la geografia, una funció dels diferents hàbits alimentaris.

Família comiendo

Patrons d'alimentació

Als Estats Units, per exemple, trobem que el 16% dels nens i nenes tenen l'hàbit de saltar-se l'esmorzar, privant-se de les vitamines i els minerals necessaris per al seu desenvolupament físic i cognitiu saludable; a la Xina, els nens només consumeixen el 16% de la quantitat recomanada de lactis; a Rússia, el 30% dels nens no mengen verdures diàriament.

Les deficiències nutricionals poden ser específiques de cada país, però també poden transcendir les fronteres nacionals. Per exemple, una gran majoria dels nens brasilers, filipins, russos i xinesos consumeixen molt poc calci. Entre el 70 i el 80% dels nens nord-americans i mexicans superen els límits de greixos saturats, mentre que la xifra cau entre el 20 i el 40% per als nens australians i xinesos.

Combatem els buits nutricionals

És en aquest context que Gerber (EUA) i NaturNes (Europa) estan incorporant ingredients orgànics d'alt valor com ara verdures i cereals rics en fibra en la gamma de productes d'aliments per a nadons. També és el que va portar a Milo i Nesquik a llançar receptes que contenen menys sucre, i va motivar a Maggi a aplicar els seus principis 'Simply Good Food' a tota la seva gamma de productes, utilitzant només ingredients coneguts, més ingredients d'origen vegetal com verdures i cereals rics en fibra, així com menys sal.

Aquests llançaments en són només alguns exemples. Són part d'un esforç de reformulació més ampli de tot el Grup, alhora que continuem eliminant el contingut de sucre, sal i greix dels nostres productes, i que afegim verdures i fibra a les nostres receptes.

A finals del 2020, havíem afegit 750 milions de racions de verdures i 300 milions de racions de cereals rics en nutrients, llegums i segó, i més fruits secs i llavors als productes, i vam entregar 196,6 mil milions de porcions d'aliments i begudes enriquits que incorporen almenys un dels "4 grans" micronutrients (ferro, iode, vitamina A i zinc) a països emergents amb més vulnerabilitat a la desnutrició de micronutrients.

L'any passat també vam augmentar la proporció de productes orgànics i naturals a la nostra cartera de productes, i ens vam desplaçar més clarament cap a l'espai plant-based, ja que una part important de la investigació continua destacant els beneficis d'una alimentació basada en proteïna vegetal per la salut.

Continuarem aprofitant aquest fort impuls, llençant al mercat productes que siguin naturals, orgànics i simplement més saludables, en línia amb el nostre propòsit de desenvolupar tot el poder de l'alimentació per millorar la qualitat de vida de les persones, avui i per a les generacions futures.

Més informació sobre la nostra iniciativa Nestlé for Healthier Kids