1919-1938

Crisi i oportunitat

Finalitzada la guerra, la demanda militar de llet enllaunada cau en picat, fet que suposa una greu crisi per a Nestlé & Anglo-Swiss el 1921. L'empresa es recupera, però torna a trontollar a causa de la caiguda de Wall Street el 1929, que redueix el poder adquisitiu dels consumidors. No obstant això, aquesta època porta també molts aspectes positius: el cos directiu de l'empresa es professionalitza, se centralitza la investigació i es comercialitzen productes nous com Nescafé.

Fets rellevants

1921-1922

Centro de investigación de la época

El 1921 la caiguda de preus i l'excés d'estoc condueixen a la primera, i de moment única, crisi financera de Nestlé & Anglo-Swiss. El banquer Louis Dapples s'incorpora com a director de crisi i anima l'empresa a nomenar administradors professionals per primera vegada. Se centralitza l'administració i la investigació es consolida en un únic laboratori a Vevey (Suïssa).

1929

Nestlé adquiere la empresa Peter-Cailler-Kohler

Nestlé & Anglo-Swiss adquireix l'empresa de xocolata més important de Suïssa, Peter-Cailler-Kohler, els orígens es remunten a 1819, quan François Louis Cailler crea una de les primeres marques de xocolata suïssa, Cailler. La xocolata passa a ser part integral de l'activitat comercial de Nestlé & Anglo-Swiss.

1934

Bebida de chocolate malteado Milo

Es llança per primera vegada a Austràlia la beguda de xocolata maltejata Milo, amb tant èxit que posteriorment s'exportarà per a la venda en altres països. L'empresa continua desenvolupant aliments infantils i per a nadons durant el període d'entreguerres, i al 1934 comercialitza Pelargón, una llet completa en pols per a nadons enriquida amb bacteris àcid-làctics per millorar la seva digestibilitat.

1936

Cartelería de los nuevos productos de chocolates de la época

La gran competència en el mercat de la xocolata suïssa anima Nestlé-Peter-Cailler-Kohler a innovar amb el llançament de la xocolata blanca Galak, i Rayon, una xocolata amb mel i bombolles d'aire, a l'any següent. Les vitamines són un argument important per a la venda de productes saludables durant la dècada de 1930. Nestlé llança al mercat el suplement vitamínic Nestrovit al 1936.

1938

Primeros productos comercializados de Nescafé

Es comença a comercialitzar Nescafé com "extracte de cafè pur en pols" que conserva el sabor natural del cafè però es prepara simplement afegint aigua calenta. El producte és una idea original de Max Morgenthaler, que havia començat a treballar-hi el 1929, quan el govern brasiler va acudir a Nestlé & Anglo-Swiss per trobar una sortida al seu gran excedent de cafè.