La nostra estratègia de packaging
Ens comprometem a contribuir a un futur lliure de residus.
La nostra visió és que cap dels nostres envasos acabi en un abocador o com a escombraries. Estem ajudant a crear un futur en què els envasos dissenyats intel·ligentment, els nous materials innovadors, una millor infraestructura de reciclatge i els envasos reutilitzables o emplenables puguin evitar els residus als sòls i als oceans. Aquest objectiu és ambiciós, però estem decidits a assolir-lo.
És necessària la participació de tots els nivells de la societat. Com a membre de la iniciativa Nova Economia del Plàstic de la Fundació Ellen MacArthur, estem compromesos a exercir un paper actiu en el desenvolupament d'esquemes de recol·lecció, classificació i reciclatge que funcionin bé a tots els països en els que operem. La bretxa global d'infraestructura és significativa i no està sota el nostre control immediat – però estem treballant per modelar sistemes reeixits de recol·lecció i recuperació de recursos amb socis a tot el món.
Advoquem activament per una millor regulació harmonitzada dels recursos post-consum i demanem als governs que accelerin el progrés en el desenvolupament de la infraestructura. Advoquem per un Tractat jurídicament vinculant de les Nacions Unides sobre la Contaminació Plàstica, que esperem condueixi a noves regulacions nacionals harmonitzades.
Com treballem per reduir el nostre packaging
La nostra estratègia de packaging de cinc pilars
La nostra estratègia d'envasament es basa en la ciència i es beneficia de la tasca líder de la indústria de l'Institut Nestlé de Ciències de l'Embalatge, que és l'únic institut de recerca d'aquest tipus a la indústria alimentària. Creat el 2019, compta amb uns 50 especialistes en envasos dedicats al desenvolupament de la propera generació de materials d'embalatge sostenibles.
L'Institut està ajudant a desenvolupar la manera com es dissenyen els envasos. Està desenvolupant sistemes d'envasament emplenables o reutilitzables, dissenyant materials d'embalatge simplificats o reciclats i desenvolupant papers de barrera d'alt rendiment i materials d'origen biològic, compostables i biodegradables.
La nostra estratègia s'estructura entorn de cinc pilars:
Menys packaging - Reduir
Volem utilitzar menys material d'embalatge, incloent-hi menys plàstic verge, que planegem reduir en un terç per al 2025 respecte a la nostra línia de base del 2018.
Alguns exemples de com ho estem fent inclouen l'eliminació de tapes de plàstic innecessàries, accessoris, capes i pel·lícules, i en alguns països, l'eliminació gradual dels articles d'embalatge que no es reciclen àmpliament.
Llancem diverses innovacions d'envasament a Llatinoamèrica: redissenyem els nostres paquets de bastonets de cafè de Nescafé i Mahler Bouillon per reduir el plàstic utilitzat en els envasos en més de 200 tones combinades.
A la Xina, Nescafé va reduir lleugerament el pes de les ampolles de cafè llestes per beure, cosa que va permetre estalviar 1733 tones de plàstics a l'any.
Menys packaging - Reutilització i recàrrega
Per eliminar la necessitat d'envasos d'un sol ús, estem treballant per eliminar els plàstics no reciclables i invertint en sistemes de lliurament innovadors i alternatius.
Moltes d'aquestes solucions ja s'utilitzen en mercats de tot el món, incloent-hi els dispensadors recarregables a Indonèsia, que s'han desenvolupat amb el soci tècnic Algramo i les incubadores sense ànim de lucre Enviu. Els nous sistemes s'han posat a prova per a Milo i Koko Krunch en col·laboració amb minoristes locals d'Indonèsia.
A Alemanya hem estat fent un pilot amb la start-up Circolution. Treballant en diverses botigues d'alimentació, l'equip va provar nous envasos d'acer inoxidable reutilitzables estandarditzats per a Nesquik, que es poden integrar amb la infraestructura existent de devolució i neteja.
Per a l'embalatge de transport, les innovacions ens han ajudat a reemplaçar l'embolcall de plàstic als palets, mentre canviem a caixes d'enviament reutilitzables.
Reconeixem que queda molt per fer i estem treballant amb diferents grups de treball durant la cadena de valor, com el Consumer Goods Forum i la Fundació Ellen MacArthur.
Millor embalatge - Redisseny
Col·laborem amb socis industrials per desenvolupar nous materials d´embalatge i solucions.
A finals de 2021, havíem eliminat totes les palletes de plàstic dels nostres productes, desenvolupant opcions en paper com a material alternatiu.
En tot el nostre portfoli, estem avaluant contínuament els nostres materials i provant i introduint alternatives, com el paper reciclable per a cubs de brou de Maggi a França, per reemplaçar els embolcalls de múltiples materials.
El nostre objectiu és dissenyar el 100% dels nostres envasos de plàstic per al seu reciclatge i estem eliminant gradualment els materials no reciclables. A finals del 2023, el 83,5 % dels nostres envasos de plàstic s'havien dissenyat per ser reciclats.
Un millor sistema - Reciclar
Treballem per a ajudar a eliminar les deixalles plàstiques en el medi ambient en el marc de les nostres operacions globals.
Donem suport a les infraestructures de recollida, classificació i reciclatge als països on es venen els nostres productes i, en alguns països, pretenem recollir i reciclar la mateixa quantitat de plàstic que utilitzem als nostres productes sota el principi "d'una tona dins, una tona fora".
Per exemple, a Malàisia, Nestlé va unir forces amb la ciutat de Petaling Jaya per llançar un programa de recol·lecció i reciclatge porta a porta com una iniciativa de recuperació voluntària. Aquest programa pioner ha estat reconegut tant pel Programa per al Medi Ambient (PNUMA) com pel Ministeri de Medi Ambient de Malàisia com a exemple de pràctica òptima de separació en origen.
Millor sistema - Repensar els comportaments
Abordar el desafiament dels residus plàstics requereix un canvi fonamental de comportament per part de tots nosaltres, incloent-hi Nestlé, socis minoristes, proveïdors i consumidors.
Hem posat en marxa la formació en Sostenibilitat d'envasos per als nostres empleats, i el nostre objectiu és educar i animar a uns altres a través d'una àmplia gamma de programes i campanyes, ajudant a tothom a imaginar un futur lliure de residus. Alguns exemples són els vídeos del programa de recol·lecció de càpsules de Nespresso, la plataforma digital Dove Lo Butto a Itàlia, que ajuda als clients a identificar la ubicació més propera per eliminar els residus d'envasos, i les campanyes d'educació del consumidor de Nescafé Dolce Gusto a Alemanya i Mèxic.
Als Estats Units, Nestlé Health Science ha eliminat els segells de tapa superior difícils de recol·lectar i reciclar per a vitamines i suplements. Les nostres marques Pure Encapsulations i Atrium Innovations van donar suport a la innovació amb una campanya digital.
Al Brasil, França i Suïssa les nostres marques de cafè Nescafe Dolce Gusto i Nespresso van llançar càpsules de cafè compostables. Una campanya digital, juntament amb informació sobre els envasos que fomenta la separació dels residus orgànics domèstics i els materials compostables, va sensibilitzar als consumidors.