1930-1949

Els anys de la postguerra

Envàs de llet en pols Pelargón

Envàs de llet en pols Pelargón

Seu de Sociedad Nestlé AEPA al carrer Aragó, de Barcelona

Seu de Sociedad Nestlé AEPA al carrer Aragó, de Barcelona

1930-1949

En aquells anys Espanya vivia moments incerts. No obstant això, el creixement de Nestlé es mantenia a un ritme sostingut. El 1930, té lloc la fusió amb la Sociedad Lechera Montañesa, empresa que havia ofert una dura competència des de 1926 comercialitzant la seva pròpia llet condensada i la seva farina làctia.

La llista de productes lactis destinats a l’alimentació infantil va incrementar-se de forma considerable com a conseqüència dels esforços realitzats pels especialistes de Nestlé en directa col•laboració amb metges i pediatres, amb l’objectiu de perfeccionar la formulació de les especialitats. El 1944, en plena postguerra, va tenir lloc la definitiva implantació del més conegut d’aquests productes, la llet en pols Pelargón, que va marcar a tota una generació d’espanyols.

Aquesta incessant activitat va determinar la necessitat de disposar de més espai per a les funcions administratives, de tal manera que es va encarregar la construcció d’una nova seu. L’edifici es va construir el 1935 al cèntric carrer d’Aragó de Barcelona, on encara avui es manté dempeus amb algunes modificacions. Tot i així, la seu no va poder utilitzar-se fins acabada la contesa civil espanyola.

Totes aquestes vicissituds, agreujades per la Segona Guerra Mundial, es van poder superar gràcies a la solidesa dels principis ètics de la Companyia i el compromís i treball en equip de tots els treballadors. En aquestes circumstàncies, Nestlé va emprendre l’obertura de nous centres de producció: una fàbrica a Pontecesures, Pontevedra, l’any 1939; una altra a Olot, Girona, el 1940, fruit de la incorporació al grup de Granja Soldevila, i una tercera a Palma l’any 1943, després de la integració d’Industrial Lechera de Mallorca.

En aquella època, Nestlé va dur a terme originals propostes en matèria de comunicació, com els populars autòmats que havien arribat al país amb motiu de les exposicions de Barcelona i Sevilla de 1929, i els vehicles publicitaris, que portaven arreu de la geografia nacional el missatge dels productes Nestlé durant els difícils anys de la postguerra.

Moments clau

  • 1944 Nestlé fa història i posa a la venda la primera llet infantil Pelargón, que més tard marcaria una època