Sort by
Sort by

Quina és la resposta de Nestlé a la pandèmia del COVID-19?

Durant aquest temps sense precedents, el nostre propòsit de millorar la qualitat de vida i contribuir a un futur més saludable ara és més important que mai. Des de la nostra cadena de subministrament, fins a les nostres fàbriques i les llars dels consumidors, estem treballant incansablement per garantir que seguim satisfent les necessitats nutricionals de les famílies i mascotes durant aquest moment difícil. Tenim el deure de garantir que els productes alimentaris, aliments per a mascotes i begudes que es necessiten estiguin disponibles a tot el món.

Les persones són al centre del nostre negoci. La salut i seguretat dels nostres empleats, partners professionals i comunitats on operem són molt importants per a nosaltres.

Tenim un paper essencial que desenvolupar durant la crisi de COVID-19. La nostra responsabilitat de proporcionar una bona alimentació, especialment als més vulnerables de la societat: nens, gent gran i persones amb malalties. Els nostres empleats estan totalment compromesos i treballen incansablement per garantir que es mantingui el subministrament.

Des del començament d'aquesta crisi, juntament amb els nostres empleats, hem impulsat importants esforços d'ajuda local en les comunitats on operem. Sobre la base d'aquests esforços, hem unit forces a nivell mundial amb la Federació Internacional de la Creu Roja i la Medialuna Roja (IFRC) per ajudar encara més als més necessitats durant aquesta pandèmia de COVID-19.

Durant els últims 154 anys, els nostres consumidors, empleats i partners professionals han confiat en nosaltres durant els moments més difícils. I avui, estem aquí amb tots ells per combatre aquest important repte global amb flexibilitat, solidaritat i coratge.

Com actua la companyia per ajudar a aturar la propagació del coronavirus?

Estem treballant incansablement per preservar la seguretat i salut dels nostres empleats, partners professionals i de les comunitats on operem. Algunes de les nostres accions són:

  • Demanar als nostres treballadors a tot el món que no realitzin cap viatge de negocis internacional, com a mínim fins al 15 de maig de 2020. Els empleats han de reemplaçar els viatges nacionals per altres alternatives, sempre que sigui possible. Aquestes indicacions aniran canviant segons evolucioni la situació.
  • Animar els empleats d'oficina a treballar des de casa sempre que sigui possible.
  • Informar els treballadors sobre com minimitzar el risc de contagi, tant a la feina com a casa. També animem a tots els nostres empleats a cuidar la seva salut física i mental durant aquest període.
  • Sol·licitar als empleats que presentin símptomes que informin al seu responsable i es mantinguin en quarantena durant un període de 14 dies.
  • Implementar, a més dels estrictes estàndards d'higiene habituals, mesures de seguretat addicionals a les fàbriques, oficines i centres de distribució.
  • Treballar amb la nostra cadena de subministrament i distribuïdors per aplicar les mesures de seguretat i higiene pertinents i poder satisfer la demanda dels nostres productes.

 

Com Nestlé Espanya està donant suport als seus empleats?

La Direcció de Nestlé Espanya ha decidit prendre unes mesures extraordinàries de suport als seus treballadors, amb especial atenció a aquests equips de primera línia. Entre elles, es troba una assignació de fins a 500 euros / mes a tot el personal de fàbriques i al de les operacions de centre de distribució de Guadalajara. Mentre els centres mantinguin la seva activitat, la mesura s'aplicarà retroactivament des del 15 de març fins al final de l'estat d'alarma.

Així mateix, la Companyia s'ha compromès també a garantir el salari íntegre durant un mínim de 12 setmanes des de la declaració de l'estat d'alarma a tots els empleats l'activitat dels quals es pugui veure impactada pel Covid-19.

Finalment, la possibilitat de sol·licitar una bestreta de salari s'ampliarà una mensualitat respecte a la política vigent en cada centre de treball. Sempre, però ara més que mai, per a Nestlé la salut i la seguretat dels seus treballadors és la màxima prioritat de la Companyia. Per aquest motiu, a més dels estrictes estàndards d'higiene habituals, s'han implementat mesures de seguretat addicionals a les fàbriques, oficines i centres de distribució.

Quines accions està prenent la Companyia per pal·liar les urgents necessitats socials i sanitàries derivades de la pandèmia?

A nivell mundial, la Companyia ha anunciat recentment una aliança amb Creu Roja Internacional gràcies a la qual donarà a aquest organisme 10 milions de francs suïssos -uns 9,5 milions d'euros-, per cobrir necessitats bàsiques en els diferents països del món afectats per aquest virus.

Per la seva banda, Nestlé Espanya ha animat als seus treballadors a realitzar donacions econòmiques que es destinaran a Creu Roja Espanyola. L'empresa s'ha compromès a doblar la quantitat total, aportant el mateix import que el recaptat pels empleats al nostre país.

Nestlé Espanya també està col·laborant amb associacions i entitats nacionals i locals en la donació de productes. La Companyia ja ha entregat fins al moment més de mig milió de productes com plats preparats a base de llegums, suplements nutricionals, snacks, barretes de cereals, aigües i cafè, entre d'altres, a diferents col·lectius tant d’ UCIs, com d'hospitals de campanya i centres sanitaris, així com a transportistes que distribueixen de forma diària els aliments necessaris a supermercats i comerços que proveeixen a les famílies.

A més, la Companyia ha intensificat la seva col·laboració habitual amb els Bancs d'Aliments i està col·laborant en la iniciativa "Minuts en companyia", desenvolupada per l'Ajuntament de Madrid i l'associació "Adopta un avi". Gràcies a aquest projecte s'ha pogut posar en marxa un programa d'acompanyament telefònic per al col·lectiu de persones grans que es troben aïllades durant aquest període de confinament.

Què està fent Nestlé per garantir que els seus productes segueixin disponibles?

Creiem que tenim la responsabilitat de proporcionar una bona nutrició, especialment als més vulnerables de la societat: nens, gent gran i persones amb malalties.

Ens agradaria assegurar als nostres clients i consumidors que continuarem produint i lliurant productes per satisfer la demanda global: la nostra gent està totalment compromesa i treballa incansablement per garantir que es mantingui el subministrament.