1981-2005

Cap a la nutrició, la salut i el benestar

Després d'anys de creixement, Nestlé elimina marques no rendibles i promou aquelles que satisfan el seus consumidors, cada vegada més sensibilitzats amb la seva salut, d'acord amb els seus nous principis de "Nutrició, salut i benestar". L'empresa s'expandeix als Estats Units, Europa de l'Est i Àsia i ambiciona aconseguir el lideratge mundial en aigua, gelats i aliments per a mascotes.

Fets rellevants

1981

Stouffer's Lean Cuisine, una gamma de menjars congelats baixos en greix i calories, comença a distribuir-se amb un espectacular èxit de vendes. Nestlé i L'Oreal funden Galderma com a empresa conjunta en el camp de la dermatologia. L'Assemblea Mundial de la Salut adopta el codi de l'OMS sobre els substituts de la llet materna, i Nestlé és una de les primeres empreses en desenvolupar polítiques basades en l'esmentat codi i aplicar-les en totes les seves divisions.

1985

Edificio Carnation company

Amb la compra de la Carnation Company nord-americana per 3.000 milions de dòlars, Nestlé afegeix marques com Carnation i Coffe-Mate a la seva cartera. També s'introdueix al camp dels aliments per a mascotes en adquirir la marca Friskies.

1986

Productos Nespresso

La història de Nespresso neix amb una idea senzilla: aconseguir que qualsevol persona sigui capaç de preparar la tassa de cafè perfecta, amb resultats abans només a l'abast dels professionals.

1988

Productos KitKat, Nuts y smarties

Nestlé compra l'empresa de rebosteria britànica Rowntree Mackintosh i suma marques com KitKat, After Eight i Smarties a la seva cartera. Compra, a més, el grup de pasta, salses i confiteria italiana Buitoni-Perugina.

1991

Nestlé crea l'empresa conjunta Cereal Partners Worldwide, juntament amb General Mills, amb la finalitat de produir i comercialitzar cereals per esmorzar a tot el món. Crea així mateix una altra empresa conjunta amb The Coca-Cola Company, fundant així Beverage Partners Worldwide, per fabricar i comercialitzar marques com Nestea.

1992

Agua Perrier

Nestlé es posiciona en el mercat de les aigües minerals amb la compra del grup francès Perrier. El 1993 crea Nestlé Sources Internationales com a divisió d'aigües independent, rebatejada com Nestlé Waters al 2002.

1997

El nou conseller delegat, Peter Brabeck-Letmathe, veu un gran potencial de creixement en el sector de la nutrició personalitzada. Articula la posició de Nestlé com a líder en "Nutrició, salut i benestar" quan el mil·lenni arriba a la seva fi.

1998

Agua Sanpellegrino

Nestlé compra l'empresa d'aigües minerals italiana Grup Sanpellegrino. Nestlé Pure Life comença a distribuir-se en països en vies de desenvolupament per tal de garantir la disponibilitat d'aigua potable; Aquarel inicia la seva comercialització a Europa dos anys més tard.

2000

Agricultores locales

Posada en marxa la Iniciativa Agrícola Sostenible Nestlé (SAIN, per les sigles en anglès) per promoure la col·laboració amb agricultors locals. La seva fi és millorar la seva qualitat de vida i garantir un subministrament sostenible de matèries primeres.

2001

Productos Purina

Nestlé compra l'empresa d'aliments per a mascotes de la companyia nord-americana Ralston Purina i la fusiona amb Nestlé Friskies Petcare per crear un nou líder de mercat en aquest sector: Nestlé Purina Petcare.

2002

Helado Mövenpick

Després de l'expansió de la seva divisió de gelats durant els 90, Nestlé adquireix els drets per comercialitzar del fabricant de gamma alta Häagen-Dazs als Estats Units i Canadà, a més de comprar Mövenpick i Dreyer 's Grand Ice Cream el 2003. Adquireix, així mateix, l'empresa d'aliments congelats Xef America per 2.600 milions de dòlars.