1990-2005

L'entrada al món de les aigües embotellades

Ampolla de Nestlé Aquarel

Ampolla de Nestlé Aquarel

Imatge de la web corporativa de Nestlé

Imatge de la web corporativa de Nestlé

1990 - 2005

El món entra a la recta final del segle XX. Els nous consumidors, més informats que mai, no només busquen qualitat, rapidesa o comoditat als plats que porten a la seva taula. Ara també es preocupen per una nutrició correcta i adequada.

Una bona hidratació s’erigeix en part consubstancial d’una dieta equilibrada. L’interès de Nestlé per l’àmbit de les aigües embotellades no era nou, però serà l’adquisició del grup Perrier el 1992 el que li conferirà el lideratge mundial del mercat de les aigües envasades. A Espanya, la compra de Perrier va integrar la societat Eycam-Perrier S.A., que comercialitzava les marques Viladrau, San Narcís i Imperial. El 2000 va tenir lloc el llançament de Nestlé Aquarel, marca paneuropea embotellada en fonts seleccionades d’Espanya, Bèlgica, França, Alemanya, Hongria i Polònia. Finalment, el 2001 es va canviar la seva raó social per la de Nestlé Waters España SA i el juny del 2004 es va inaugurar un nou centre de producció, específic per a Nestlé Aquarel, a Herrera del Duque (Badajoz).

La cura del cos, cada vegada més present en les prioritats dels consumidors, també ha estat una exigència clau per al desenvolupament de productes no només baixos en calories, sinó capaços d’aportar beneficis afegits a l’organisme. Nestlé ja havia introduït la marca Sveltesse a principis dels anys vuitanta, amb una extensa gamma de productes làctics desnatats. En aquest període es va tornar a avançar amb LC1, una línia innovadora de llets fermentades, riques en un ferment làctic conegut com Lactobacil Acidòfil 1. Nestlé va ser pionera d’una revolucionària tecnologia que avui dia ha adquirit un auge extraordinari.

El segle XX arriba al final. Cinc anys abans, el 1995, Nestlé va canviar la denominació que la identificava des de 1920 per transformar-se en Nestlé España S.A.

Una de les apostes més recents de Nestlé ha estat la seva entrada al món de la nutrició clínica a través del desenvolupament de productes pensats per a fer front a les necessitats de pacients amb requeriments específics d’alimentació. L’experiència de Nestlé ha permès desenvolupar solucions que milloren la textura i el gust dels productes farmacèutics tot mantenint-ne l’eficàcia i contribuint, d’aquesta manera, a garantir el compliment de la prescripció mèdica.

Així doncs, la societat que fa més de cent anys va començar el seu camí elaborant un únic producte, unes farinetes per a lactants, pot estar orgullosa de ser una empresa d’alimentació en el sentit més ampli de la paraula. Una empresa que, a més a més, ha sabut trobar noves formes de comunicació amb els consumidors de la mà de les noves tecnologies. Des de 1997, el web corporatiu de Nestlé (www.nestle.es) s’ha convertit en la millor eina no només per donar a conèixer les últimes novetats en qüestió de productes, sinó també per oferir la més completa guia de nutrició per a cada etapa de la vida.

Moments clau

  • 1990 Es constitueix Productos del Café, S.A., que agrupa les marques La Estrella, Brasilia, Santa Cristina i Cafés 154
  • 1992 Nestlé entra al mercat espanyol de les aigües embotellades
  • 1995 Nestlé canvia la seva denominació: a partir d'ara es dirà Nestlé España, S.A. Així mateix, incorpora Miko i Avidesa a la gamma de gelats, comprant-li aquestes marques al grup Conelsa
  • 1999 Té lloc la incorporació dels productes ultracongelats La Cocinera
  • 2001 Nestlé entra al món de la nutrició clínica amb una gamma de productes pensats per fer front a requeriments específics d'alimentació. Aquest mateix any, reafirma la seva voluntat innovadora redissenyant la imatge de la llet condensada La Lechera amb "Sirvefácil", un nou i pràctic envàs/li>
  • 2003 Les marques de cafè gestionades per Productos del Café S.A. s'amplien amb la compra de 3JP