1980-1989

La cultura dels cereals per l'esmorzar

Publicitat de la campanya ¡Buenos días, desayuno!

Publicitat de la campanya ¡Buenos días, desayuno!

Cartell publicitari de Kit Kat

Cartell publicitari de Kit Kat

1980-1989

A la dècada dels vuitanta apareixen nous productes que responen a les necessitats plantejades per una societat que dóna prioritat a la qualitat dels aliments, però també a la rapidesa i a la facilitat de preparació.

En aquesta dècada es posa en marxa la fàbrica de La Penilla, una nova línia de producció dedicada als cereals per a l’esmorzar, un àpat al qual, en aquell moment, no es parava l’adequada atenció. Les primeres referències d’aquesta gamma al mercat van ser Maíz en copos, Copos de oro, Estrellitas con miel i Chocapic.

Una important campanya de sensibilització entorn aquest tema, sota el títol de ¡Buenos días, desayuno!, va intentar fer agafar consciència als consumidors sobre la importància de l’esmorzar per començar bé la jornada. A principis dels noranta, un acord amb la societat americana General Mills, que va donar peu a la constitució de l’empresa mixta Cereal Partners Worldwide ─Cereal Partners España, al nostre país─ va permetre l’aparició de noves varietats, com ara Golden Grahams i Cheerios.

El 1985, i després de formalitzar-se l’adquisició de Carnation Co., una empresa dels Estats Units amb més de vuitanta-cinc anys d’existència, Nestlé va passar a tenir també presència en el negoci dels aliments per a animals de companyia a través de la marca Friskies. La compra de la divisió Spillers Petfoods de Dalgety, el 1998, i especialment la de Ralston Purina, el 2001, van convertir Nestlé en líder mundial d’aliments per a animals de companyia. El 2003, Friskies España va canviar la seva raó social per la de Nestlé PetCare España S.A.

També al 85 es van incorporar les especialitats culinàries Solís i de la marca de conserves Litoral, i amb aquestes les salses de tomàquet i les receptes tradicionals de la cuina espanyola. Tres anys després, la línia de culinaris es va enriquir amb gustos de l’autèntica cuina italiana ─pastes, salses i pizzes─ de la mà de Buitoni, una empresa de tradició gairebé bicentenària fundada a Sansepolcro, Arezzo (Itàlia), el 1827, per la llegendària Mamma Buitoni.

En la línia de les xocolates, la gamma de productes de Nestlé es va ampliar amb les aportacions d’una altra firma que acabava de sumar-se al grup, la britànica Rowntree, responsable de l’elaboració d’After Eight, Smarties, Lion, Quality Street, Nuts, Polo i del clàssic Kit Kat, relacionat des d’aquell moment amb una pausa en qualsevol activitat.

Moments clau

  • 1981 Neix la gamma de productes descremats Sveltesse
  • 1984 Nestlé pren presència a l'esmorzar amb els Cereales Nestlé
  • 1985 Nestlé incorpora les salses de tomàquet Solís, les receptes de Litoral i els aliments per a mascotes Friskies
  • 1988 Nestlé incorpora els productes Buitoni (pastes i salses fresques) i Perugina (xocolates)
  • 1989 S'incorpora al grup Nestlé l'empresa Rowntree Mackintosh (xocolates i confiteria), amb especialitats com After Eight i KitKat