1970-1979

Arriben els ultracongelats

Publicitat de la Caja Roja de Nestlé

Publicitat de la Caja Roja de Nestlé

Edifici Nestlé, a Esplugues de Llobregat (Barcelona)

Edifici Nestlé, a Esplugues de Llobregat (Barcelona)

1970-1979

La dècada dels 70 va començar amb l’arribada a Espanya dels ultracongelats, un sector de gran futur en una societat en la qual les feines domèstiques cada vegada ocupaven menys temps a la vida de les dones. D’aquesta manera, Nestlé apostava una vegada més per fer arribar als consumidors un producte que permetia conservar el gust, consistència i valor nutritiu dels aliments i que, alhora, en facilitava la preparació en pocs minuts.

El llançament inicial de la nova gamma es va realitzar a través de nou productes elaborats a base de peix. Més tard s’hi van afegir les verdures, les carns i els plats preparats, que avui constitueixen l’eix central d’una oferta que des del 2000 es presenta als consumidors sota la marca Maggi.

Els anys setanta també van deparar la incorporació plena a Nestlé de la societat francesa Chambourcy i les especialitats làcties refrigerades, postres, formatges frescos, mantega i iogurts. Aquesta gamma ─comercialitzada primer com a Chambourcy i des del 1996 sota la marca Nestlé─, va llançar després noves marques com els flams Flanby i les cremes amb nata Dalky. La incorporació a Espanya de la societat Massanés y Grau S.A. va afegir a la oferta de Nestlé el formatge Flor de Esgueva, una de les seves referències amb més solera, i la de la S.A. d’Industrias y Derivados Alimenticios va aportar la incorporació d’Eko, un compost de cereals per beure amb la llet.

El 1972, el sector de la xocolata es va enriquir gràcies a la Caja Roja, una nova presentació per als bombons Nestlé que reunia qualitat, bon gust i sabor. D’aquesta manera s’aconseguia que un producte fins aleshores considerat “de luxe” fos per a tothom i passés a consumir-se simplement pel plaer de fer-ho. Des d’aleshores, Nestlé ha anat oferint als consumidors any rere any nous dissenys d’un envàs que ja és emblemàtic.

Els aliments infantils, per la seva banda, van continuar el seu ritme de creixement gràcies a productes cada vegada més perfeccionats i adaptats a les necessitats del nadó: el 1970 van arribar els Tarritos Nestlé i, més tard, els sucs de fruites i les farinetes de cereals ─successores modernes de la Farina Làctia─, tractades com un procés d’hidrolització enzimàtica que va suposar un gran avenç en el món de la nutrició infantil.

Nescafé tampoc no va ser aliè a aquesta política d’innovacions. El 1971 va incorporar als seus processos de producció la liofilització, un sofisticat procés que permetia garantir la conservació de tota l’aroma i el gust originals del cafè. Utilitzada inicialment per al llançament de Nescafé Oro, uns anys més tard es va aplicar a noves referències com Nescafé Solo o els selectes Nescafé Alta Rica i Puro Colombia. La dècada va tancar-se amb una altra novetat en el mercat espanyol de cafès, l’entrada de Nestlé al sector del cafè en gra de la mà de Bonka el 1979.

Definitivament, l’empresa entrava ja en una nova etapa de la seva història, i el 1976 va estrenar seu en un edifici de nova planta, situat al municipi barceloní d’Esplugues de Llobregat. Tot just set anys després va iniciar-se la construcció d’una ampliació d’aquelles instal·lacions. Nestlé es preparava per afrontar els reptes de l’últim terç del segle XX.

Moments clau

  • 1970 Apareixen al mercat els Tarritos Nestlé, processats mitjançant hidrolització enzimàtica
  • 1971 Comença la fabricació dels productes ultracongelats, actualment al mercat sota la marca La Cocinera, i Eko s'incorpora a la gamma de productes Nestlé
  • 1972 Neix un clàssic i una important fita en la història de Nestlé: la Caja Roja, una nova presentació per als bombons Nestlé. A més, es llancen els productes refrigerats Nestlé
  • 1976 Nestlé té nova seu. Està situada a Esplugues de Llobregat (Barcelona)
  • 1979 Nestlé entra al mercat del cafè torrat amb Bonka