1960-1969

Àmplia oferta de productes i el salt a la televisió

Escena de programa de televisió patrocinat per Nescafé

Escena de programa de televisió patrocinat per Nescafé

Envàs Maggi

Envàs Maggi

1960 - 1969

Arriben els anys setanta i, a mesura que la societat espanyola avança cap a la modernitat, Nestlé creix a través de l’aposta per una presència integral a totes les llars.

En aquest objectiu hi va tenir un paper fonamental la unió amb un altre especialista de l’alimentació, una empresa amb una història paral•lela a la de Nestlé. Maggi també devia el seu nom a l’home que l’havia inspirat, Julius Maggi, l’objectiu del qual va ser desenvolupar un producte alimentari de fàcil preparació que contribuís a millorar la nutrició de les famílies en un moment en què les dones començaven a integrar-se massivament al món laboral. El primer resultat van ser unes farines de llegums que van donar pas, el 1889, a un extens assortit de sopes i, el 1908, a l’històric cubet de caldo concentrat.

Molt aviat aquests productes van arribar al mercat espanyol i la marca va començar a viure una etapa d’esplendor al nostre país. La guerra civil, però, va obrir un llarg parèntesi en la distribució de Maggi a Espanya, que es va tancar el 1947, quan totes dues empreses es van unir donant lloc a la creació de Nestlé Alimentaria SA. El 1963 es va posar en marxa la fàbrica de Valladolid, que primer va permetre l’elaboració dels caldos de pollastre i de carn i més tard del puré de patates en flocs, les sopes i les cremes.

Amb l’objectiu d’estar present a tots els sectors de l’alimentació, Nestlé no podia oblidar els seus orígens íntimament lligats als productes derivats de la llet, i el 1963 va dirigir els seus passos cap al sector dels gelats. Després d’un procés de modernització de les instal•lacions i la construcció d’una moderna fàbrica a Viladecans (Barcelona), la marca Camy va irrompre al mercat amb una àmplia gamma d’especialitats. Nestlé va aconseguir que un producte percebut com una solució per a la calor de l’estiu es convertís en unes postres per a tot l’any. Els anys següents es va inaugurar un nou centre de producció a Guadalajara i el 1995, amb l’adquisició del Grupo Conelsa, s’hi van sumar les marques Miko i Avidesa. Finalment, el 2004 totes aquestes denominacions es van fusionar sota una de sola, Helados Nestlé.

Nestlé va continuar ampliant les seves activitats. Un bon exemple en va ser la posada en marxa, el 1966, de la línia Food Services, destinada a oferir formats i especialitats a col•lectivitats en una Espanya on acabava d’esclatar el boom turístic.

El sector de la xocolata també va guanyar noves especialitats, com Crunch o Milkybar. Va destacar l’aparició de Nesquik, un nou producte amb la característica de dissoldre’s al moment tant en llet calenta com freda.

Però el més significatiu, sens dubte, va ser el fet que totes aquestes novetats van trobar la seva millor carta de presentació a la televisió. Nescafé va patrocinar programes concurs com X-O da dinero... y Nescafé lo paga; Esta es su vida y Ayer noticia, hoy dinero, que van obrir el camí perquè Maggi, Camy i les xocolates Nestlé arribessin a la petita pantalla.

Moments clau

  • 1962 Nestlé llança la xocolata blanca Milkibar
  • 1963 Fabricació de productes culinaris; neixen les marques Maggi i Helados Camy. A més, es llança Nesquik
  • 1966 Nestlé entra en el sector de l'hostaleria amb la línia Food Services. Llançament de la xocolata Nestlé Extrafino